داشتن پمپ آب بدون منبع مشاوره حقوقی رایگان دادراه

باتوجه به اینکه امروزه آب، جزء اصلی‌ترین و پراهمیت‌ترین عناصر مصرفی ما در طول زندگی است و وجود مشکلات لوله‌کشی شهرهای کشور ایران، قطعاً همهٔ ما با مشکلات قطعی آب در مقاطع زمانی کوتاه یا حتی ساعات طولانی برخورد کرده‌ایم. برای افزایش فشار آب در منازل و آپارتمان‌ها، به شما در مجموعه سولارمکانیکال، پمپ آب خانگی را معرفی میکنیم تا مصرف آب با فشار بالا را تجربه کنید. پمپ آب وسیله‌ای مکانیکی است که برای انتقال و جابه‌جایی مایعات مختلف استفاده می‌شود.

گارانتی و خدمات پس از فروش، ارسال سریع، قیمت مناسب در کنار فراهم آوردن تنوع برند از ویژگی‌های خرید پمپ آب خانگی از مجموعه کالا صنعتی است. برای دریافت کاتالوگ، دیتاشیت و لیست قیمت پمپ خانگی به سایت کالاصنعتی مراجعه کنید.

جنس بدنه ی پمپ آب خانگی از استیل ضد زنگ، چدن یا برنز است و جنس پروانه ی آن از برنج است. پمپ آب SCM-2 دارای دو پروانه است که توانسته نسبت خیلی خوبی از دبی و هِد را به مصرف کننندگان ارائه دهد . این پمپ ها به دلیل کیفیت بالا و استاندارد و تولید کاملا خودکار تولید شده و جزیی از برترین گزینه های انتخاب پمپ های خانگی محسوب می شوند .

توصیه میشود قبل از درخواست تعمیرکار مقاله تعمیر پمپ را مطالعه کنید.

پیش از نصب مخزن یا منبع باید بدانید که این سیستم برای چه چیزی استفاده می‌شود و کاربرد آن چیست. در واقع با اطلاع از کاربرد آن، نصب پمپ آب خانگی با منبع نیز راحت می‌شود. در ادامه این مطلب نصب پمپ آب خانگی با مخزن را در ۴ مرحله و به طور اساسی بررسی می‌کنیم.

یکی از برندهایی که بین عموم بسیار معروف و پراستقبال است برند داب است که جایی برای صحبت بجای نگذاشته است . و در شرکت رسمی فورگ که در کشور ایران می باشد عرضه می شود و دارای گارانتی 12 ماهه می باشد. وجود این قطعه در پمپ، مانع حرکت پمپ به صورت افقی می شود و از خارج شدن گیربکس از محور خود جلوگیری می نماید.

پمپ کف کش نوعی پمپ با خاصیت مکش آب از عمق متوسط است که برای انتقال آب از چاه های کم عمق مورد استفاده قرار می گیرد. بدنه این پمپ ها معمولا از جنس آلومینیوم، مواد پلیمری، چدن و استنلس استیل است و از برندهای شناخته شده آنها می توان به پمپیران، راد پمپ، توان تک، لوارا، لئو و غیره اشاره کرد. با توجه به قطر دهانه خروجی پمپ های کف کش، می توان از آنها در مصارف خانگی، صنعتی و کشاورزی استفاده کرد.

با این وجود مطالعات انجام شده بر روی سامانه‌های پمپاژ در کشورهای مختلف نشان می‌دهد راندمان سامانه‌های پمپاژ به‌طور میانگین کمتر از ۴۰ درصد است. همچنین این مطالعات نشان می‌دهند حدود ۱۰ درصد از سامانه‌های پمپاژ با راندمانی کمتر از ده درصد کار می‌کنند. علت راندمان پایین سامانه‌های پمپاژ را بایستی در پایین بودن راندمان سامانه لوله‌کشی، شیوه‌های نامناسب کنترل دبی پمپ، استفاده از پمپ‌هایی با ظرفیت بالاتر از حد نیاز و نگهداری نامناسب پمپ‌ها جستجو کرد. اگر فشار اتمسفر از فشار کاسه نمد بالاتر باشد از عبور هوا به داخل و اگر فشار پشت کاسه نمد بالاتر از فشار جو باشد از نشت سیال یا بخار به بیرون جلوگیری می‌کند.

شناور در دو نوع سه فاز و تک فاز در چاه های عمیق و نیمه عمیق طراحی شده است و معمولا برای آبیاری کشاورزی در مزارع، باغات، ویلاها، چاهک ها و… در این روش، مقدار SFU حمام ها، توالت ها و آشپزخانه های ساختمان را از جدول تعیین می کنیم با لحاظ این موضوع که هر قسمت لوله کشی بر اساس جمع مقادیر آن ها محاسبه می شود.

  • شفت یک قطعه بلند و استوانه‌ای است که به پروانه و الکتروموتور وصل می‌شود.
  • پمپ های دو اسب بخار خانگی از بازدهی بالا و عملکرد قابل ملاحظه ای برخوردار هستند.
  • چنین انتخابی نه تنها باعث ترک خوردگی و شکستگی لوله ها می شود بلکه مصرف بیش از اندازه برق، آمپر کشی پمپ آب در بسیاری مواقع و در نهایت خرابی آن را به دنبال دارد.
  • به منظور ساخت این وسیله ابتدا باید وسایل مورد نیاز آن را مانند الکتروموتور، کوپل، هاوس برینگ، پره های پمپ، پروانه و تیغه خریداری کرد و پس از با گذراندن دوره های آموزشی اقدام به تولید پمپ آب کرد.
  • پمپ های آب انواع گوناگونی داشته و عملکرد هر کدام از آن ها متفاوت است.

سطوح ناهموار کمک می‌کنند تا پمپ در هنگام کار کردن دچار لرزش و سر و صدا شود؛ برای داشتن پمپ آب خانگی بی صدا از این عوامل پرهیز کنید. در ادامه در مورد مزیت های خرید پمپ آب خانگی و همچنین کاربرد ها، انواع و نکاتی که برای خرید باید در نظر داشته باشید، بیشتر صحبت خواهیم کرد.

روش درست نصب یعنی بتواند آب را از اعماق آب های زیر زمینی در دسترس قرار دهد و یا اگر از آب های سطحی مانند چشمه و رودخانه استفاده می کند، حتما از تجهیزات تصفیه آب مانند یک فیلتر شنی یا پمپ تصفیه استفاده شود. این پمپ می¬تواند برای انتقال فاضلاب یا پساب¬های شهری، بهداشتی و صنعتی، تصویه خانه¬ها، انتقال لجن¬های رقیق و غلیظ، آب دریا و سیالات با دمای بالای 60 درجه سانتیگراد استفاده شود.

این وسیله با برق کار می کند به همین دلیل زمانی که برق قطع می شود قیمت پمپ آب نیز از کار می افتد این موضوع یکی از اصلی ترین علتهای قطعی پمپ می باشد.

پمپ آب پمپیران (

قیمت پمپ آب خانگی برای ساختمان سه طبقه ممکن است بسیار متنوع باشد و به مدل، برند، قدرت و ویژگی‌های دیگر پمپ آب بستگی دارد. همچنین، شرایط بازار و منطقه جغرافیایی نیز تأثیرگذار بر قیمت پمپ‌ها می‌باشد. به عنوان تخمین خام، قیمت پمپ آب خانگی در بازارهای مختلف می‌تواند از چندین میلیون یا بیشتر متغیر باشد.

پمپ آب

همانطور که بیان شد، کشور ایتالیا یکی از کشورهایی است که در این زمینه فعالیت بسیار زیادی دارد و برندهای مختلفی در این کشور، پمپ‌های آب خانگی را طراحی و تولید می‌کنند. اگر باید آب را از یک مکان به مکان دیگر منتقل کنید ، تجهیزات مورد نیاز شما یک پمپ آب است . انواع پمپی که انتخاب می کنید تعیین می کند که برای چه کاری می توانید از آن استفاده کنید . ممکن است بتوانید آب و زباله ها را از زیرزمین سیل زده خارج کنید ، آب را از چاه خود به خانه خود پمپ کنید یا حتی آب گل آلود و زباله را از مناطق خاصی خارج کنید .

پمپ آبگرمکنی 120 وات CNB مدل WG15G-15B

در ادامه میانگین قیمت انواع پمپ برای مصارف خانگی، صنعتی و کشاورزی را در اختیار شما قرار داده ایم.

پمپ آب

انواع پمپ‌های آب خانگی این برند در تیپ‌های موتوری مختلف تک فاز و سه فاز تولید می‌شود. یکی از مهم‌ترین فاکتورها در پمپ آب خانگی، انتخاب یک برند خوب است. از دیر باز ایتالیا یکی از کشور‌های اصلی تولید کننده پمپ‌های آب بوده است. در واقع ایتالیا اولین کشوری بود که در این زمینه پیشگام شد و امروزه انواع پمپ‌های آب خانگی ایتالیایی در مدل‌ها و برند‌های مختلف در بازارهای جهانی عرضه می‌شوند.

در ادامه به مواردی که در هنگام خرید پمپ آب باید به آن دقت داشته باشید اشاره می‌کنیم.

برای مثال باید از قطعات مختلفی همراه با پمپ آب استفاده کرد تا مشکلی پیش نیاید. با نصب منبع، آب از لوله اصلی وارد منبع می شود و سپس به کمک پمپ آّب خانگی و منبع تحت فشار به سایر واحدهای آپارتمان منتقل می شود. به همین دلیل تمامی این لوازم باید توانایی لازم بری افزایش فشار آب را داشته باشند.

مثلا اگر یک پمپ دو اسب دو پروانه ایتالیایی دارای فشار ۵۸ متر می باشد همین فشار در یک پمپ چینی حدود ۴۸ می باشد . این نکته را رعایت بفرمایید که هنگام خرید پمپ حتما به میزان فشار ( ارتفاع ) و دبی پمپ دقت فرمایید چون هیچ ارزانی بی دلیل نیست . ساختمان های که دارای برق سه فاز هستند استفاده از پمپ سه فاز نسبت به پمپ تک فاز ارجحیت دارد . همچنین باید توجه داشت که در پمپ های سه فاز حتما از تابلو برق مخصوص به آن استفاده شود تا در صورتی که برق دو فاز و بصورت ناقص شد ، صدمه ای به پمپ شما وارد نشود .

برای ساختمان های مسکونی یا اداری 8 واحدی استفاده از پمپ 1.5 اسب دو پروانه با برق مصرفی تک فاز یا سه فاز توصیه می شود.

پمپ آبگرمکنی 120 وات دراپ DROP مدل 15G-15B

احتمالاً صنعتگران یک بار در هر چند سال (شاید بیش از ده سال) برای خرید پمپ آب اقدام می‌کنند؛ بنابراین تجربه زیادی در خرید این محصول ندارند و شاید حتی برای کاربردهای مختلف به پمپ نیاز داشته باشند. به همین دلیل بهتر است پیش از خرید پمپ آب صنعتی، با افرادی متخصص در این زمینه مشورت کنید. میزان قدرت پمپ آب خانگی و پمپ آب صنعتی، فاکتور و ویژگی مهم پمپ آب است.

این نقطه به عنوان دبی تعریف می شود که پمپ در بالاترین بازده، بر اساس قطر پروانه کار می کند. الکتروپمپ مناسب برای یک ساختمان 4 طبقه، با یک ساختمان 8 طبقه متفات است. روی پلاک پمپ ها اطلاعاتی درج شده است که ظرفیت آن را مشخص می کند. به همین دلیل بوستر پمپ می¬تواند 2 پمپی، 3 پمپی، 4 پمپی و حتی بیشتر باشد، که در آن پمپ¬ها توسط یک تابلو فرمان کنترل می¬شوند.

پمپ های پلانجری از دیگر انواع پمپ آب خانگی اسن که در آن نیروی دورانی موتور از طریق میل لنگ و یک میل-پیستون که حرکت دورانی را به حرکت رفت و برگشتی تبدیل می نماید به پیستون منتقل می‌شود.

کاربرد این نوع پمپ هم برای سیالات رقیق مثل انواع روغن و هم برای سیالات غلیظ مثل شکلات، چسب و حتی آسفالت است. انواع صابون‌ها، رزین‌ها، روانکارها، مواد غذایی مختلف مثل شکلات و کره بادام‌زمینی و انواع رنگ‌ها با استفاده از این پمپ قابل‌جابه‌جایی است. پمپ‌های سانتریفوژ دارای یک محفظه هستند که حلزونی شکل است و پوسته یا کِیسینگ نامیده می‌شود و درون آن یک یا چند چرخ قرار دارند که روی یک محور (شفت) نصب شده‌اند.

پمپ‌های لجن کش از فولاد سخت کاری شده‌ی ضدسایش و با درجه سختی بالا ساخته شده‌اند و جهت انتقال مواد ساینده استفاده می‌شوند.

این پمپ‌ها را بسته به میزان فشار هوا، بالاتر از مخزن آب نصب می‌کنند که این نیرویی که برای مکش کردن استفاده می‌شود، از میزان هد یا حداکثر ارتفاع آبرسانی پمپ، کم می‌کند. مثلا اگر می‌خواهید پمپ آب را برای ساختمان ۴ طبقه و یا بیشتر، انتخاب کنید، پمپ جتی بهترین گزینه برای شماست.

توضیح مختصر در ادامه ارائه می شود تا کاربر بتواند تصمیم بگیرد که کدام یکی از انواع پمپ با درخواست ایشان تناسب بیشتری دارد. معیار دبی در شیرهای مختلف متفاوت است مثلا برای استفاده از شیر مورد نظر برای مصارف استحمام یا ظرفشویی یا … متفاوت است که بر اساس استانداردهای سیستمهای تاسیساتی ساختمانها مشخص می شوند.

با استفاده از آن‌ها می‌توان میزان هدر رفتن آب را به حداقل رساند و از حجم آبی که وجود دارد به شکلی بهینه استفاده کرد.

پمپ آب

در اغلب پمپ های آبرسانی ساختمان، بار وارد شده به شفت شامل نیروی وزن و دیگر نیروهای هیدرولیکی توسط بیرینگ های موتور تحمل شده و در ساختمان پمپ محفظه ای برای بیرینگ تعبیه نشده است. بیرینگ های موتور عموما دارای ساچمه کروی بوده (بال بیرینگ) و به کمک گریس روان کاری می شوند. این بیرینگ ها دارای درپوشی فلزی  هستند که گریس مورد نیاز روانکاری را در خود جای داده اند و به این لحاظ نیاز به شارژ مجدد گریس در طول عمر پمپ و موتور ندارند.

پمپ آب خانگی از جمله پمپ‌هایی است که برای استفاده در خانه‌ها و ساختمان‌های مسکونی استفاده می‌شود. در ادامه این مطلب بررسی خواهد شد که پمپ فشار آب خانگی چیست، شامل چند نوع بوده، از چه اجزایی تشکیل شده و در خرید آن باید به چه نکاتی توجه کرد؛ با ما همراه باشید. پمپ آب در انواع خانگی، پمپ آب بشقابی، پمپ محیطی، الکتروپمپ، پمپ آب بنزینی، پمپ کفکش مستغرق و …

باید توجه کرد که پمپ آب را برای انتقال چه نوع سیالی بکار خواهید گرفت، زیرا اگر سیال مورد نظر شما برای پمپاژ، دارای موادی خورنده باشد باعث سایش زودرس پمپ آب می‌شود. به همین دلیل ضروری است، که ترکیب شیمیایی محیط مورد پمپاژ، گرانروی آن و وجود احتمالی اجزای جامد را در نظر داشته باشید.

پمپ آب ساختمان باید به گونه ای انتخاب شود که به لحاظ قیمت ، مصرف انرژی ، میزان سر و صدای عملکرد و فشار خروجی در بهینه ترین حالت باشد. فشار ایده ال در ورودی هر واحد 1.5 الی 2 بار توصیه می شود که علاوه بر رفع نیاز به سیستم لوله کشی و شیرآلات آسیب وارد نمی کند. در ادامه مشخصات ساختمان های رایج در کشور ایران به همراه پمپ و لوازم جانبی مناسب برای آن ها به ترتیب اولویت بر روی برند پنتاکس مطرح شده است. شما می توانید به راحتی این پمپ ها را با محصولات دیگر که فشار ، دبی و توان موتور یکسان دارند معادل سازی کنید.

در ماناموتور خریداران عزیز می‌توانند روش پرداخت و روش ارسال محصولات سفارشی خود را انتخاب کنند. همانطور که جمعیت جهان رشد می کند و ساختمان های بیشتری ساخته می شود ، تقاضا برای آب پاک و راه حل های ساختمانی کارآمد انرژی نیز افزایش می یابد . تاریخچه لوله کشی در ایران به دوران باستان و دوران ساسانی برمی گردد! شاید عجیب به نظر برسد ، اما در قدیم ، ایرانیان از لوله های آب برای هدایت آب به خانه های خود استفاده می کردند.

خیلی از افراد به طول کامل با دبی و هد پمپ آب خانگی آشنا نیستند، دبی به میزان آبی که در واحد زمان از دهانه خروجی پمپ آب خارج می‌شود؛ گفته می‌شود و هد پمپ به ارتفاعی که پمپ می‌تواند آب را بالا ببرد؛ گفته می‌شود. باید حداقل میزان آبی که نیاز دارید را بدانید تا بتوانید دبی مناسب را انتخاب کنید یا اینکه برای مثال اگر پمپ آب را برای آپارتمان می‌خواهید باید از پمپ‌ های فشار بالا استفاده کنید تا اب را به طبقات بالاتر برساند. قیمت پمپ آب خانگی برای یک طبقه یا قیمت پمپ آب خانگی همکف ممکن است به موارد مختلفی بستگی داشته‌باشد، از جمله نوع پمپ، برند، قدرت، عمق چاه یا مخزن ذخیره آب، منطقه جغرافیایی و نیازهای خاص شما. برای مثال، پمپ‌های آب خانگی برای یک طبقه می‌توانند در محدوده قیمت‌های مختلفی قرار بگیرند.

کشورهای مختلفی مانند ایتالیا، دانمارک، چین و … که غول های صنعت پمپ سازی محسوب می شوند. توانسته اند در تولید انواع پمپ آب کشاورزی و صنعتی، و پمپ آب خانگی بیشترین تولید و عرضه مربوط به این بازار جهانی را از آنِ خود نمایند. هردوی این پمپ ها از انواع پمپ آب‌ های خانگی هستند و کاربرد آن در صنایع مختلف نیز فرق دارد.

استفاده معمول آن‌ها در پمپ هیدرولیک فشار بالا و سیستم‌های قدرتی و سوپر شارژ است. یکی از رایج‌ترین پمپ‌ آب برای بالا بردن توان هیدرولیکی سیال، پمپ دنده‌ای است. پمپ‌های دنده‌ای به کمک چرخ‌دنده، مایعات را حرکت می‌دهند و در دو نوع چرخ دنده داخلی و خارجی تولید و روانه بازار می‌شوند.

پمپ‌های بشقابی قابل استفاده در انتقال آب تمیز و دیگر مایعات نزدیک به آب تمیز از نظر خصوصیات فیزیکی و شیمیایی می‌باشد. یکی از نکاتی که باید به آن دقت کنید، این است که تمامی پمپ‌ها به علت عملکرد آن‌ها دارای صدا هستند و اگر فروشنده‌ای یک پمپ آب را بی صدا به شما معرفی کرد، در واقع قصد فریب شما را دارد.

پمپ آب

از جمله مدل‌های پمپ آبی که این برند به بازار عرضه کرده می‌توان به  محیطی، جتی، خودمکش و دو پروانه اشاره کرد. این برند پمپ های آب خانگی را تحت نام مدل K ، KP ، AQUAJET ، KPA طراحی و به بازار عرضه می‌کند. امروزه توسعه کمی و کیفی اینترنت سبب تغییرات گسترده و اساسی در سبک زندگی و توجه روز افزون به استفاده از زمان شده است .

پمپ آب

صنایع، کارخانه ها، آبیاری و رساندن آب به زمین ها و مزرعه ها، انتقال آب از نهر ها دریاچه ها و چاه ها و تامبن آب اتش نشانی گوشه ای از استفاده های پمپ های صنعتی و کشاورزی هستند. این اصطلاح کاملا اشتباه بوده و تنها برای فریب و جنبه تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید که تمام پمپ های موجود دارای صدا هستند، اما با توجه به مدل پمپ و برند تولید کننده آن، صدای پمپ آب خانگی متفاوت و کم و زیاد است. در انواع مدل های ذکر شده پمپ، مدل پمپ آب خانگی بشقابی دارای صدای کمتری نسبت به سایر مدل ها می باشد.

به عنوان مثال برای آبرسانی بیمارستان هزار تختخوابی، ظرفیت بوسترپمپ ۶۴ متر مکعب در ساعت یعنی ۱۰۶۹ لیتر در دقیقه می باشد. در صورتی که مقادیری در جدول موجود نبود، باید محاسبات را از طریق روش میان یابی انجام دهید. فروشگاه ماناموتور با سابقه 8 ساله در زمینه فروش انواع تجهیزات صنعتی، به یکی از مراجع اصلی تامین این محصولات تبدیل شده است.

در صورت نامناسب بودن سایز این قسمت ‌ها شاهد افت فشار آب در خروجی، افزایش فشار روی موتور و در نتیجه کاهش عمر مفید آن خواهید بود. یکی دیگر از دلایل استقبال فراوان مصرف کننده ها از پمپ های بشقابی بیات سانترفیوژ سادگی ظاهری آن و همینطور هزینه کم نگهداری و بهره‌برداری و تعمیر راحت این نوع پمپ ها می باشد. همانطور که بالاتر نیز گفته شد ساختار و شکل ظاهری پمپ های بشقابی بسیار ساده می باشد معمولاً ساختار داخلی پمپ های بشقابی یا سانتریفیوژ به گونه ای می باشد که معمولاً تشکیل شده از یک یا چند پروانه و تعدادی پره منحنی شکل میباشند. از جمله نکات مهمی که باید در استفاده از این نوع پمپ ها مورد توجه قرار بگیرد پر بودن محفظه داخل پمپ از آب می باشد.

احتمالاً در میان این محصولات شرکت هایی بی شهرت به تولید پمپ پرداخته و جنس های نامرغوب تحویل بازار هدف دهد. به علت کیفیت متوسط به بالا و خوب، همچنین قیمت به صرفه ای که دارد یکی از پرفروش ترین نمونه ها در جهان پمپ چینی است.

در انتخاب پمپ آب استخری باید به اندازه آب و حجم استخر تجه داشته باشید. کاربرد پمپ آب صنعتی برای جلوگیری از هدر رفتن آب و همچنین تخلیه آب جمع شده به خاطر سیل جهت ادامه پروژه ساخت می باشد. برای انتقال آب از چاه یا سایر منابع به داخل زمین کشاورزی از این نوع پمپ استفاده میشود. پمپ های گریز از مرکز یا سانتریفیوژ برای انتقال سیالات با تبدیل انرژی جنبشی چرخشی به انرژی هیدرودینامیکی جریان سیال استفاده می شوند.

سیل مکانیکی از جنس سرامیک یا گرافیت نیز برای آب‌بندی کامل پمپ استفاده می‌شود. فشار کاری پمپ، دبی خروجی در ساعت، حداقل و حداکثر هد دینامیک (ارتفاع پمپاژ) و قابلیت خود مکشی پمپ (هد مکشی) نیز از مهم‌ترین مشخصاتی هستند که هنگام خرید پمپ آب، کفکش و لجن کش باید به آن‌ها توجه کنید. انواع پمپ آب رونیکس از بهترین مواد اولیه ساخته می‌شوند تا بتوانید در طول سال‌های متمادی بدون نیاز به تعمیر یا تعویض از آن‌ها استفاده کنید.

آهنگ جدید

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

راه‌اندازی نات کوین: چگونه می‌توان آن را نقد کرد؟
شرط بندی انفجار: مفهوم، اهمیت و کاربردها
سایت دنس بت: برنامه‌ای برای عاشقان رقص و شرط‌بندی
آشنایی با دنس بت بدون فیلتر
بازی انفجار: جذابیت و پرطرفداری در دنیای بازی‌های آنلاین
کتاب کار ریاضی: راهنمایی جذاب برای تقویت مهارت‌های ریاضی
تماس با ما
این سایت تنها به عنوان یکی از منابع ممکن برای مطالعه و بررسی اطلاعات ارائه شده است، بنابراین استفاده از این محتوا باید با توجه به دیدگاه‌ها و منابع دیگری همراه باشد و توصیه به استفاده از آن نیست.