پرینتر پارس پرینتر پارس

چاپگرهای لیزری نیز خود به دو دسته رنگی و سیاه سفید تقسیم می‌شوند.

اگر بخواهیم دستگاه پرینتر را بر اساس امکانات دسته‌بندی کنیم به دو مدل تک‌کاره و چندکاره می‌رسیم. امروزه، پرینتر ها طیف وسیعی از کاربری ها را دارا هستند؛ از مصارف خانگی گرفته تا مصارف صنعتی و اداری را شامل می شوند. اگر قصد خرید پرینتر دارید و یا می‌ خواهید اطلاعات کامل تری در این زمینه داشته باشید، در ادامه با ما همراه باشید.

افزون بر این، با کمی جستجو می‌توان نمونه‌های خوش‌قیمت زیادی از دستگاه چاپگر را در بازار پیدا کرد. ایران چاپگریکی از بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی کشور، اینک در آستانه‌ی دهمین سال فعالیت، با گستره‌ای از کالاهای متنوع برای تمام اقشار جامعه و هر رده‌ی سنی، برای کاربران خود «تجربه‌ی لذت‌بخش یک خرید اینترنتی» را تداعی می‌کند.

از این پرینترها ممکن است برای پرینت گرفتن کتاب‌ها و جزوات درسی، چاپ کردن عکس‌های خانوادگی و دیگر کارهای ساده و کم حجم استفاده شود. با اینکه قیمت پرینتر تک کاره قطعا از پرینترهای چندکاره بیشتر است اما این اختلاف خیلی زیاد نیست و اگر بودجه کافی دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که یک پرینتر چندکاره برای منزل خود بخرید. پرینترهای تک کاره، فقط عمل پرینت کردن را انجام می دهند ولی پرینتر های چند کاره یا چـنـد مـنـظـوره، اعـمـالـی چـون کـپـی، اسکن، فکس و یا حتی ایمیل را نیز علاوه بر پرینت انجام می دهند. برخی از پرینتر ها، قابلیت هایی چون چاپ و اسکن دو طرفه به همراه قابلیت ADF ( تغذیه خودکار کاغذ ) را نیز دارا می باشند که وجود چنین قابلیت هایی، باعث افزایش قیمت پرینتر ها خواهد شد.

مورد دیگری که در زمان خرید پرینتر باید به آن توجه داشت، نوع تونر است. امروزه در بازار می‌توان محصولات زیادی را پیدا کرد که با تونر استارتر به دست کاربران رسیده و قادرند حجم پایینی از کاغذها را چاپ کنند؛ پس این مسئله به معنی ضعف در عملکرد یا ایراد فنی چاپگر نیست.

پرینتر

البته مدل‌های دیگری همچون پرینترهای LED، پرینترهای قدیمی سوزنی، حرارتی، سه‌بعدی و برخی دیگر از مدل‌ها موجود هستند که هر کدام کارایی خاص خود را دارند. پرینتر لیزری چندکاره علاوه برگرفتن پرینت از اسناد و مدارک می‌تواند از آن‌ها کپی، اسکن و حتی در مواردی فکس نیز تهیه کند. در مقابل پرینتر لیزری تک‌کاره تنها می‌تواند برای پرینت و چاپ گرفتن از مدارک مورداستفاده قرار گیرد.

فیش پرینتر حرارتی Meva مدل TP-UNW

چرخه کار، حداکثر توان پرینتر را نشان می‌دهد که بیشترین فشار را به آن وارد می‌کند اما بهتر است که بیشتر از حجم صفحه پیشنهادی بر ماه، از پرینتر خود کار نکشید تا مدت‌ها برای شما کار کند. شما در هنگام انتخاب یک چاپگر، باید میزان چاپ مورد نیاز خود بر ماه را در نظر بگیرید و با این مشخصات چاپگرهای مورد نظرتان، بسنجید. این نوع پرینتر تنها قادر به چاپ تصاویر و فایل‌هایتان به صورت سیاه و سفید است.

البته، این موضوع هیچ‌گاه باعث کاهش فروش پرینتر نشده است و همچنان می‌توان آن را یکی از پرفروش‌ترین لوازم اداری دانست.

در صورتی که حجم پرینت در دفتر اداری شما خیلی بالا است، بهتر است از یک پرینتر تجاری استفاده کنید. آیا پرینتر اچ پی دارای گارانتی است؟ بله، اکثر پرینترهای اچ پی دارای گارانتی معتبر می‌باشند. سپس طرح مورد نظر که از کانتور‌های دور جسم منشا می‌گیرند توسط سیستم اسکن لیزر بر روی سطح پودر مارک می‌شود. توان حرارتی لیزر باعث می‌شود که ذرات پودر در نقاط مارک شده به یکدیگر جوش بخورند و یک جسم جامد را تشکیل دهند.

هر چه کارتریج شما ظرفیت بیشتری داشته باشد یا اینکه تونر/جوهر را به صورت بهینه‌تری مصرف کند، هزینه‌های جاری استفاده از چاپگر برای شما کمتر خواهد شد. بنابراین، به شما توصیه می‌کنیم پرینترهایی بخرید که از کارتریج‌های XL یا پربازده (high-yield) پشتیبانی می‌کنند. آیا می‌توانم پرینتر اچ پی را آنلاین سفارش دهم؟ بله، بسیاری از نمایندگی‌های اچ پی امکان سفارش آنلاین فراهم کرده‌اند.

پیکاپ پایین Try 2 طرح اچ پی HP Laser Jet 2035

پرینتر تک کاره قیمت کمتر؛ سرعت بیشتر، سرعت چاپ بالا و عمر بالاتری نسبت به سایر مدل‌ها دارد. پرینترهای تجاری، در دفاتر اداری بزرگ، واحد چاپ و انتشارات سازمان‌ها یا سازمان‌هایی که به طور تخصصی در زمینه چاپ فعالیت دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

امروزه خرید پرینتر کار دشواری است؛ چون تنوع آنها در بازار و سازندگان آنها زیاد است و انتخاب پرینتر مناسب با سختی هایی روبرو است. دستگاه SLA از یک سکوی ساخت تشکیل شده است که قطعه مورد نظر بر روی آن ساخته می شود و در داخل یک مخزن حاوی رزین در جهت عمودی حرکت می کند. همچنین یک سیستم لیزر در بالای دستگاه قرار دارد که به همراه یک سیستم اسکن لیزر دو بعدی لکه لیزر را بر روی سطح رزین در قسمت مشخص می تاباند و باعث سفت شدن آن و تشکیل قطعه می شود. قطعه به صورت لایه لایه بر روی هم ساخته می شود و به بالا می آیدو هر لایه در این روش مابین حدود ۷۰ تا ۵۰۰ میکرون قابل تغییر می باشد.

شرکت ‌هایی چون HP،Epson و Canon از جمله بزرگ‌ ترین تولید کنندگان پرینتر هستند.

به همین دلیل، مرز بین تصویر چاپ شده و کاغذ در پرینترهای لیزری کاملا مشخص است. در نتیجه، این پرینترها برای چاپ کردن اسناد متنی بسیار خوانا، کاملا مناسب می‌باشند.

در این مقاله می خواهیم درباره انواع فناوری های پرینتر سه بعدی که هم اکنون در دنیا وجود دارند توضیح دهیم.

در مقاله روش های پرینت سه بعدی درباره اصول دسته بندی و نام گذاری انواع روش های پرینت سه بعدی به صورت کامل و جامع توضیح دادیم. در این مقاله می خواهیم به هر کدام از انواع روش های پرینت سه بعدی که برای ارائه خدمات پرینتر ۳ بعدی متنوع هستند ، به صورت اختصاصی بپردازیم.

پرینتر

قیمت دستگاه پرینتر جوهرافشان ارزان‌تر است اما این نوع از چاپگرها به شارژ دوره‌ای کارتریج‌های جوهر نیاز دارند.

  • این ماده به رنگ سیاه بوده و به گونه ای طراحی شده است که انرژی حرارتی تابشی را بر مابقی قسمت ها بیشتر جذب کرده و موجب ذوب ماده در قسمت هایی می شود که این ماده بر روی آن قرار دارد.
  • فناوری Multi Jet Fusion تا حد زیادی شبیه به روش SLS می باشد در دسته بندی گداخت بستر پودری (Powder Bed Fusion) قرار می گیرد.
  • برندهای مشترک و زیادی در تولید دستگاه‌های نام‌برده شده فعالیت می‌کنند که برای هر مورد ما بهترین برندهای آن را نام بردیم.
  • توجه داشته باشید که این ویژگی، به‌تنهایی روی قیمت پرینتر اثرگذار نبوده و فاکتورهای دیگر نیز سبب بالا رفتن قیمت خواهند شد.
  • به دلیل دقت بسیار خوب و صافی سطح عالی، امروزه این روش بیشتر برای تولید مدل مومی جهت استفاده در ریخته گری دقیق و تولید جواهرات و قطعات ایمپلنت های دندانی بیشتر کاربرد دارد.

با مجموعه‌ای گسترده از پرینترها که به نیازهای مختلف پاسخ می‌دهند، مهم است که ویژگی‌ها و گزینه‌های موجود را درک کنید، به ویژه زمانی که به دنبال یک نمایندگی مجاز پرینتر اچ پی می‌گردید که به زبان فارسی به “نمایندگی پرینتر اچ پی” معروف است. در این راهنمای جامع، ما شما را از مراحل انتخاب پرینتر اچ پی مناسب از طریق یک نمایندگی مجاز هدایت خواهیم کرد، تا شما تصمیمی اطلاع‌رسانی و با توجه به نیازهای خود بگیرید.

شما میتوانید با دنبال کردن ما در شبکه های اجتماعی از تخفیف های ما بهرمند شوید. مجموعه مقداد آی تی در نظر دارد با استفاده از همفکری هموطنان گرامی در سرتاسر ایران امکانات منحصر به فردی را در سایت راه‌اندازی و اجرا نماید، لذا نظرات، ایده‌ها و ابزارهای مورد نظر خود را به ایمیل ارسال نمایید.

پرینتر

برای این منظور تا به حال کارهای نرم افزاری زیادی در دنیا انجام شده است. برای این کار ابتدا فایل CAD در جهت ترجیحی در دستگاه قرار می‌گیرد و از پایین ترین قسمت قطعه موازی صفحه X-Y صفحاتی از قطعه عبور داده می‌شود و از محل تقاطع این صفحه با لبه‌های جسم مورد نظر کانتور‌های بسته‌ای به دست می‌آیند. سپس صفحه دیگری بالاتر از صفحه قبلی به اندازه ضخامت یک لایه با جسم قطع داده می‌شود و این کار تا جایی پیش می‌رود که به بالاترین قسمت جسم برسد. در پایان، تعداد زیادی کانتور‌های بسته که نشان دهنده اطراف جسم هستند به دست می‌آیند.

با اینکه سرعت چاپ یکی از مهم‌ترین پارامترهایی است که در هنگام خرید پرینتر باید به آن توجه داشته باشید، اما تنها عامل مهم نیست. پرینتر جوهر افشان توانایی بسیار بالایی در چاپ عکس‌ها داشته و از جوهر برای چاپ استفاده می‌کند. بیشتر این پرینترها به دو یا سه کارتریج برای کار کردن نیاز دارند.

پرینتر

این گونه چاپگرها علاوه‌بر کارایی‌های چاپگرهای سیاه و سفید، دارای رنگ‌های بیشتری هستند و همچنین برای چاپ عکس در هر اندازه‌ای مناسب می‌باشند. اکثر دفاتر اداری نیازمند پرینترهای اداری کوچک تا متوسط با قابلیت‌هایی اضافی مثل فکس هستند. سرعت و ظرفیت بالای پرینتر لیزری سبب می‌شود کارها در دفاتر اداری به طور روان و سریع انجام شوند و نیازی نیست که برای پرینت گرفتن، صف ایجاد شود.

برند های محبوب پرینتر به ترتیب الویت عبارتند از اچ پی,کانن,اپسون,برادر, … امیدواریم توانسته باشیم با مقاله همه چیز درباره پرینتر کمکی به شما عزیزان در مورد انتخاب مناسبترین گزینه را داشته باشیم. صد‌ها هزار بازی ایرانی و خارجی دیتادار یا بدون دیتا را با ترافیک نیم‌بها نصب کنید و به سادگی خرید درون‌ برنامه‌ای انجام دهید.

خوشبختانه، دانلود این درایورها از سایت سازنده هم امکان‌پذیر است. داخل جعبه همچنین می‌توان دفترچه راهنمای نصب، راه‌اندازی و استفاده از امکانات و قابلیت‌های مختلف پرینتر را نیز پیدا کرد.

در این بخش بسته به نوع تکنولوژی چاپ، متن یا به وسیله لیزر بر روی درام حک شده و به کاغذ منتقل می‌شود یا دستگاه به صورت خطی یا ماتریسی، مکان مورد نظر در روی کاغذ را تشخیص داده و متن را بر روی کاغذ چاپ می‌کند. و یا با استفاده از تکنولوژی وای فای به دستگاه‌های مربوطه متصل می‌شود. فارغ از نحوه اتصال، داده‌های ارسال شده از طریق رایانه یا تلفن همراه به پرینتر پس از دریافت در رم دستگاه چاپگر ذخیره شده و به وسیله بخشی به نام فرمتر تحلیل می‌شوند.

برای اینکه بدانید برای سفارش یک پروژه پرینت سه بعدی چه گام هایی را باید بردارید و آشنایی با نکات مهم برای سفارش حتما مقاله سفارش پرینت سه بعدی را مطالعه کنید. برندهای مشترک و زیادی در تولید دستگاه‌های نام‌برده شده فعالیت می‌کنند که برای هر مورد ما بهترین برندهای آن را نام بردیم. البته ممکن است برندهایی دیگری نیز وجود داشته باشند که کیفیت محصولات آن‌ها نیز ایده‌آل باشد. حجم چاپ شما در روز چقدر است و ظرفیت کاغذ تعمیرات لیبل زن شما باید چقدر باشد؟ چه نوع کاغذی را برای چاپ استفاده می‌کنید؟ پیش از خرید پرینتر باید تمامی این موارد را در نظر بگیرید.

پرینتر

مهم‌ترین مشخصاتی که در هنگام خرید پرینتر باید به آن‌ها توجه داشته باشید از سرعت چاپ گرفته تا دوره کار و غیر، شما باید ۹ ویژگی مهم را در هنگام انتخاب یک پرینتر متناسب با نیازهای خود، در نظر بگیرید.

تمامی اطلاعات مربوط به قیمت پرینتر و مشخصات فنی محصول در سایت زومیت درج شده است. قبل از مراجعه به فروشگاه مقصد می‌توانید این اطلاعات را مطالعه کنید و با انجام یک مقایسه بین قیمت چاپگر و ویژگی‌های مختلف سایر دستگاه‌ها، بهترین محصول را انتخاب کنید. اگر قصد خرید پرینترهای بسیار پیشرفته‌ای دارید؛ می‌توانید محصولاتی که از اتصالات ابری و کارت‌های حافظه پشتیبانی می‌کنند را انتخاب کنید. به‌طور کلی می‌توان اجزای تشکیل دهنده یک چاپگر امروزی را به بخش‌های مکانیکی و بخش‌های الکترونیکی تقسیم کرد.

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

راه‌اندازی نات کوین: چگونه می‌توان آن را نقد کرد؟
شرط بندی انفجار: مفهوم، اهمیت و کاربردها
سایت دنس بت: برنامه‌ای برای عاشقان رقص و شرط‌بندی
آشنایی با دنس بت بدون فیلتر
بازی انفجار: جذابیت و پرطرفداری در دنیای بازی‌های آنلاین
کتاب کار ریاضی: راهنمایی جذاب برای تقویت مهارت‌های ریاضی
تماس با ما